Leczenie kanałowe pod mikroskopem Bydgoszcz
578

Oferta

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Celem leczenia kanałowego pod mikroskopem jest oczyszczenie kanałów zębów z bakterii, które wniknęły do wnętrza poprzez ubytek lub nieszczelne wypełnienie. Bakterie, powodując zapalenie są źródłem bólu zęba i infekcji kości, a nawet całego organizmu. Tylko w powiększeniu – używajac właśnie mikroskopu zabiegowego –  możemy dokładnie zlokalizować, oczyścić i wypelnić materiałem uszczelniającym wszystkie kanały zęba. Jeszcze dwadzieścia lat temu nikt nie przypuszczał, że mikroskop będzie tak nieodzowny w trakcie leczenia endodotycznego.

Zęby z kanałami cienkimi, zagiętymi czy do powtórnego leczenia kanałowego były od razu usuwane. Dziś używając mikroskopu operacyjnego, powiększając pole zabiegowe nawet 50 razy, osiągamy większą precyzję zabiegu, dostrzegamy struktury niewidoczne gołym okiem.

Dlatego W Klinice Dental One do leczenia kanałowego wykorzystujemy najnowocześniejszy sprzet: mikroskop, ultradźwięki, endometr, narzędzia rotacyjne, system do wypełniania kanałów ciepłą gutaperką. Dzięki temu możliwe jest odnajdywanie wąskich, zwapniałych kanałów, oczyszczenie ich z bakterii, usuwanie starych cementów, złamanych narzędzi  oraz szczelne wypełnienie systemu kanałowego. Podnosi to znacznie skuteczność leczenia kanałowego oraz umożliwia zachowanie w jamie ustnej zębów, które jeszcze do niedawna trzeba było usuwać.

Każde leczenie endodotyczne poprzedzone jest wykonaniem zdjęcia pantomograficznego lub punktowego zęba, w celu poznania skomplikowanej anatomii systemu kanałowego każdego zęba. W Klinice Dental One takie zdjęcia wykonujemy na miejscu jednym z najnowocześniejszych aparatów pantomograficznych marki Sirona.

Doskonale wiemy, jak bardzo niekomfortowy jest to zabieg, dokładamy więc wszelkich starań by leczenie kanałowe pod mikroskopem było całkowicie bezbolesne. Dlatego używamy komputerowego znieczulenia Sleeper One. Zabieg odbywa się w wygodnej ergonomicznej pozycji zarówno dla pacjenta jak i lekarza. Leczenie kanałowe pod mikroskopem przeprowadzamy w koferdamie (ślinochron), by zapewnić Państwu jeszcze większy komfort samego zabiegu oraz jego bezpieczeństwo. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, kiedy ze względu na skomplikowany układ kanałów, leczenie może trwać ponad godzinę.